
Skaitmeniniame amžiuje internetas tapo neatsiejama kasdienybės dalimi, o tam tikri portalai – tikrais virtualiais namais daugeliui lietuvių. Nuo socialinių tinklų ir naujienų svetainių iki lažybų platformų bei išmanių dirbtinio intelekto įrankių – štai keturios sritys, kuriose šiandien sukasi daugiausia Lietuvos interneto naudotojų. Jas aptarsime truputėlį plačiau.
Socialiniai tinklai. Socialiniai tinklai, tokie kaip Facebook, Instagram, TikTok ar YouTube, išlieka nepajudinami lyderiai pagal lankomumą. Tai platformos, kur žmonės bendrauja, dalinasi nuotraukomis, naujienomis, kuria ir žiūri turinį, o įmonės ir nuomonės formuotojai – reklamuoja paslaugas bei produktus. Vis daugiau jaunimo laiką leidžia TikTok, o YouTube išlieka mėgstamiausiu vaizdo turinio šaltiniu visoms amžiaus grupėms.
Tiesa, kol kas Facebook Lietuvoje yra nepralenkiamas. Būtent šis naujienų portalas turi didžiausią vartotojų srautą, o pagrinde taip yra todėl, kad Facebook naudoja tiek jauni, tiek vyresni žmonės. Pagalvokite patys, juk turbūt Facebook turi tiek jūsų vaikai (jei turite), tiek močiutės, o tai tik parodo kokia plati šio socialinio tinklo auditorija.
Kasdieninių naujienų portalai. Portaluose Delfi.lt, 15min.lt, Lrytas.lt, TV3.lt ar Alfa.lt kasdien apsilanko šimtai tūkstančių skaitytojų, siekiančių sužinoti naujausias žinias iš Lietuvos ir pasaulio. Tai svarbus informacijos šaltinis tiek apie politiką, tiek apie sportą, pramogas ar orų prognozes. Nors socialiniai tinklai dažnai tampa naujienų sklaidos įrankiu, dauguma vartotojų vis dar renkasi patikimus naujienų portalus kaip pagrindinį šaltinį.
Turime ir teminių naujienų portalų, kurie sulaukia labai didelio žmonių susidomėjimo. Pavyzdžiui, krepšinio entuziastai mielai naujienas skaito tokiuose portaluose kaip basketnews.lt ir krepsinis.net.
Apskritai naujienų portalai iš esmės sužlugdė laikraščius ir žurnalus. Taip, jų dar vis galima nusipirkti, tačiau iš esmės pats poreikis yra kur kas mažesnis, nei kada nros anksčiau.
Kazino internetu. Galbūt sunku patikėti, tačiau Lietuvoje geriausi kazino internetu ir sporto lažybų svetainės susilaukia labai didelio žmonių srauto. Visų pirma, esame gana azartiška tauta, be to lažybos internetu turi labai didelį reklamos kiekį, todėl daugybė žmonių į jas patenka tiesiog netyčia, kadangi paspaudžia ant vienokio ar kitokio reklaminio skydelio.
Žinoma, ši sritis yra gana jautri, todėl visuomet labai svarbu yra atsiminti, jog lošti reikia labai atsakingai. Juk ne veltui reklamos sako, jog „neatsakingas lošimas gali sukelti priklausomybę“.
Dirbtinio intelekto įrankiai. Dirbtinio intelekto (DI) įrankiai, tokie kaip ChatGPT, Bard ar Copilot, vis dažniau naudojami ne tik darbui, bet ir kasdieniam gyvenimui. Lietuvoje populiarėjantis ChatGPT tampa pagalbininku rašant tekstus, generuojant idėjas, mokantis ar net planuojant keliones. Vartotojai vertina galimybę greitai gauti atsakymus į įvairius klausimus ar net sukurti turinį be specialių žinių.
Jaunoji karta ChatGPT ar kitus įrankius dažniau naudoja atsisiuntę mobilią programėlę, tačiau dirbtinio intelekto įrankiai taip pat itin populiarūs ir tiesiog naudojant juos naršyklėse.
Taigi, pateikėme tik keletą pavyzdžių, bet išties galima būtų aprašyti ir daugiau sričių, kadangi faktas yra tas, jog lietuviai interneto platybėse kiekvieną dieną praleidžia išties daugybę savo laiko.
Parašykite komentarą